OS i Högsäter

Idag har jag varit och hjälpt till på OS i Högsäter.
Jag fick som uppgift att hjälpa till vid inlines- och klätterstadion.
Vilket lyckat evenemang - våran idrottslärare är helt fantastisk.
Det var tre skolor som var med och närmare 250 barn från år 1 till år 6.
Jag tror att det var närmare 40 grenar barnen hade att välja på.
Löpning, cykling, hoppgrenar,bollsporter, skyttegrenar,styrkegrenar you name it.
Jag var då stationerad vid klättringen och den var lite avsides så jag såg inte så mycket men barnen hade iallafall kul, det syntes på dom.
Rekordet  på hur många drickabackar de kunde klättra upp på blev idag 25 stycken.Det var högt.
Här kommer segrarinnan - JULIA - barnens kusin, smidig som en panter!


Flaggupphängning  på OS arenan



Och här tänds facklan



Och vilken tur med vädret de haft idag - härligt

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad kul ni har haft det idag! Jag var med på ett sommar och ett vinter OS när jag jobbade i Högsäter. Verkligen tur med vädret.

2008-08-22 @ 22:30:44
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Barnen var verkligen supernöjda efter os-dagen. Han är fantastisk Conny. Vi åkte till Polen med Stena Line och bodde på Pensionat Faltom ca 3 mil norr om Gdansk. Kan verkligen rekomendera detta. Både stället och priserna var super. Kram Jeanette

2008-08-24 @ 16:22:12
URL: http://mariejeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0